הכבאים יד ביד עם תמ"א 38

לאחר דיונים רבים עם מינהל התכנון, שרי האוצר וביטחון פנים הודיעה רשות הכבאות כי החליטה לצמצם את התקנה בנוגע לאישורי פרויקטים של תמ"א 38. "חשוב לחזק מבנים".

 

לאחרונה יצאה רשות הכבאות עם תקנה שלא תאפשר היתרי בנייה לפרויקטים  של התחדשות עירונית, אם הרחוב בו ממוקם הפרויקט לא יהיה רחב מספיק למעבר של רכב כיבוי, אתמול (ב') הודיעה רשות הכבאות על פשרה והיא תאפשר לפרויקטים של תמ"א 38 שנתקעו לצאת לדרך.

 

ראש אגף בטיחות אש וחקירות ברשות הארצית לכבאות והצלה, טפסר חיים תמם בישר אתמול על הפשרה במסגרת יום עיון בנושא תמ"א 38 של ארגון הקבלנים והבונים בת"א – יפו – בת ים. ההחלטה על הפשרה של רשות הכבאות הגיעה לאחר התנגדות של מינהל התכנון והתאחדות בוני הארץ (הקבלנים) לתקנה החדשה שהוצגה לפני כחודש בדיון בנושא בכנסת.

 

תמם הסביר את סוגיית התקנה בנוגע לרוחב הכביש. "לוחמי האש יוצאים תוך חצי דקה אל מקום אירוע, אך אם יש בעיית גישה למיקום הם מאבדים זמן יקר וזה חסר תועלת".

 

עוד הוא הוסיף: "בנייני מגורים הם הסיכון הגדול ביותר היום לשריפה. 80% מההרוגים בשריפות הם בבניינים. תמ"א 38 הוא מיזם חשוב וככל שיחוזקו מבנים נוכל להבטיח שבעת אירוע יהיו פחות מבנים שיקרסו. לכן חשוב לרשות הכיבוי להיות גמישים, לא להתעקש ולתת יד לאישור פרויקטים. אך יחד עם זאת אי אפשר לבנות מגדלי מגורים ושהדיירים יהיו בסיכון. החלטנו להתפשר בנוגע לרחבת היערכות ודרך גישה – אם הייתה רחבת היערכות בבניין לפני התמ"א חייבים לשמור עלייה, אך אם לא הייתה לא נתעקש על זה. אנחנו עובדים מול מינהל התכנון על מנת למוצא את הפתרונות הנכונים והבטוחים לכולם".